זהירות, אוטובוס ברחבה. לקראת הדרבי התל אביבי

עומר קזבלנקה עם המפתחות שיכולים להקשות על פאקו ולהעניק לאלי כהן תוצאה טובה הערב בדרבי: הגנה נמוכה, אחריות של פלאח ביציאות קדימה וניצול מקסימלי של מצבים נייחים

הפועל תלאביב מגיעה לדרבי בנקודת השפל שלה העונה, והיא ידעה לא מעט כאלה. למרות פערי הכוחות הברורים הדרבי הזה יכול להיות צמוד ומתוח, ולצורך כך הקבוצה של אלי כהן תצטרך לשמור על שלושה מפתחות:

 

אוטובוס

מתוקף המומנטום הרע שהפועל נמצאת בו וחוסר הביטחון בו נמצאים שחקניה קשה לצפות שנראה סגנון משחק יוזם מאלי כהן וזה לא בהכרח דבר רע. לא מעט פעמים הפועל נראתה טוב העונה דווקא כאשר הגנה נמוך. אם הפועל "תחנה את האוטובוס ברחבה" בסגנון מוריניו נגד בארסה – הדבר יכול לשחק לטובתה. ככל שינקוף הזמן הלחץ יהיה על מכבי והפועל תוכל לבנות את הביטחון שלה. שלושה קווי הגנה נמוכים יכולים לשרת טוב את הקבוצה של אלי כהן ולכפות על מכבי משחק בו היא מנסה להרים כדורי סרק לרחבה. למכבי אין נוגחים גדולים במרכז הרחבה ולעומת זאת פלאח הוא אחד משחקני הגובה ההגנתיים הטובים בארץ כשאפולה אדל הוא שוער גובה מצויין (למרות שיציאה רעה שלו עלתה להפועל בגול נגד בית"ר).

 

פלאח

סשה לא ישחק בדרבי וסביר להניח שאתגר עצירתו של זהבי יאלץ את הבלמים של הפועל לשאת יותר בנטל. עלמנת לעשות את זה, פלאח יאלץ לשחק באופן שמרני יותר, תוך שהוא שומר על המיקום שלו ולא מתפתה לצאת לכיוון מרכז המגרש עלמנת לתקל, למרות שזו אחת התכונות החזקות שלו. אם ייצא ויפספס, זהבי כבר יידע לנצל את הבור שיפתח – דבר שאלי כהן בהחלט לא רוצה לראות.

כך זה נראה נגד בית"ר:

 

 

מצבים נייחים

למרות קו ההגנה הגבוה של פאקו, יהיה קשה לצפות מהפועל, שלא מבקיעה העונה בהתקפות מתפרצות, להבקיע כך דווקא מול מכבי. הסיכוי הטוב ביותר של הקבוצה להבקיע יהיה ממצב נייח כפי שהרבתה לעשות העונה. עם הבאתם של ביטון ובאלדה יש להפועל מסה טובה במרכז הרחבה שיכולה להיות מתורגמת לשער.

בקיצור, ככל שהכדור יהיה יותר בגובה – כך לאלי כהן יש סיכוי גבוה יותר להוציא משהו מהמשחק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *